Rabu, 7 Julai 2010

Aku Sebuah Komputer

Aku sebuah komputer. Nama aku Dell. Aku berwarna hitam. Aku berlahir di sebuah kilang di Malaysia. Komponen Aku mempunyai papan kekunci, tetikus, monitor dan CPU.

Pada suatu hari, aku dibeli oleh seorang guru dalam pameran komputer. Tuan aku meletakkan aku di bilik bacaan. Tuan aku selalu menggunakan aku untuk menyelesaikan tugasan sekolahnya. Beliau juga menggunakan aku untuk bermain lagu MP3.

Aku amat berguna kepada tuan aku. Ini disebabkan aku dapat menyimpan banyak maklumat dan data. Tuan aku juga menggunakan aku untuk melayari internet kerana tuan aku seorang guru data di sekolah. Kadangkala, anak-anak tuan aku menggunakan aku untuk bermain permainan komputer.

Aku berbesar hati kerana aku dapat membantu tuan aku menjalankan tugasnya di sekolah. Aku berharap bahawa aku dapat berkhidmat kepada tuan aku selama-lamanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan